Sommerleir for voksne i Surnadal
1. - 6. august 2021
Under finner dere svar på de vanligste spørsmål omkring avtalegiro, faktura og purringer. Klubben benytter seg av Norges kampsportsforbund sitt medlems- og betalingssystem. Dette systemet sender ut faktura og purringer automatisk, så hvis dere har mottatt noe dere mener ikke er riktig, kan løsningen på problemet finnes i teksten under. Finner dere ikke løsningen her så ta kontakt med klubbens kontaktperson på skagen@ntkd.no så skal vi ordne opp i dette.
Faktura og avtalegiro
Jeg har signert avtalegiro, men får faktura.
Fra man har signert avtalegiro kan det ta opptil 4-6 uker før denne blir aktiv (kommer an på hvilken bank man har). Frem til avtalegiroen blir aktiv blir det sendt ut faktura via e-post som må betales manuelt. Husk å bruk KID, da systemet ikke klarer å fange opp betalingen hvis man bare skriver elevens navn. Det er ikke mulig å bli trukket på avtalegiro samtidig som man får faktura. Betal derfor alle fakturaer som kommer tilsendt frem til avtalegiro er aktiv.
Jeg har signert avtalegiro, men får faktura selv etter 4-6 uker. Her er det også ilagt et purregebyr.
Først må du sjekke at beløpsgrensen ikke er satt for lav. Dette kan du sjekke ved å logge deg inn i din nettbank eller ved å ta kontakt med banken. Sjekk ut om beløpsgrensen er høy nok (slik at den dekker treningsavgift samt administrasjonsgebyr på 5 kroner). Hvis det ikke har vært dekning på konto den 15 i mnd vil man også motta purring. En siste ting som kan ha skjedd, er at man har tegnet avtalegiro selv i nettbanken og brukt feil KID. Det er ikke mulig å bruke KID fra en purring for å lage avtalegiro. I nettbanken vil denne KID aksepteres, men det kommer ikke til å trekkes fra konto. Det er ikke mulig å endre trekkdato på avtalegiro.
Jeg har byttet bank, hva gjør jeg?
Hvis du har byttet bank uten å gjøre noe med din eksisterende avtalegirokontrakt vil du motta en faktura med purregebyr på e-post fra oss 14 dager etter forfall på treningsavgift (som er den 15. hver mnd). For å unngå dette må du slette den gamle avtalegiroen i din tidligere bank. Uten at du gjør dette kan vi ikke opprette en ny da samme KID ikke kan brukes to steder.
Deretter kan du opprette en avtalegiroavtale i din nye bank med samme KID. Hvis du ikke vet hvordan du gjør dette er det enkleste å fylle ut avtalegiro som ligger vedlagt fakturaen du får tilsendt per epost og levere til oss på trening (den fakturaen du mottar på epost må betales manuelt). NB; Du mottar ingen ny avtalegiro sammen med fakturaen som kommer per e-post hvis du ikke har slettet den gamle avtalegiroen først! Da mottar du kun faktura med purregebyr 14 dager etter forfall.
Faktura og utmelding
Jeg har sagt ifra til min instruktør at jeg ikke kan trene lengre, men det trekkes fortsatt fra min konto.
Det er svært viktig at man sender mail til skagen@ntkd.no når man ikke skal trene lengre hos oss. Forteller man til instruktøren at man ikke kan fortsette er det vel og bra, men instruktørene i klubben har lite med det administrative å gjøre. De skal konsentrere seg om å gi våre medlemmer et best mulig treningstilbud. Derfor ønsker vi at vi får dette skriftlig.
Jeg har sendt mail med utmelding og sagt opp avtalegiroavtalen i nettbanken selv. Hvorfor får jeg faktura med purring?
Når du melder seg ut kan du allikevel ha bindingstid på din treningsavgift. Informasjon ang. bindingstid står på avtalekontrakten du har signert. Har du ikke bindingstid er det to mnd oppsigelsestid etter oppsigelsesmåned. Dette er regler som er fastsatt av Norges Kampsportforbund og gjelder for alle kampsportklubber som er tilknyttet Norges idrettsforbund. Ikke si opp avtalegiroen selv i din nettbank, dette gjør vi automatisk når evt. bindings-/oppsigelsestid er over.
Mer informasjon ang utmelding av klubben, samt utmeldingsskjema finner dere i menyen under "utmelding"
Ved andre spørsmål
Send henvendelse til skagen@ntkd.no, så vil vi besvare disse så raskt som mulig.
Vedlegg | Størrelse |
---|---|
![]() | 105.94 KB |